Vartotojas – fizinis asmuo, kuris pareiškia norą pirkti, perka ir naudoja prekę ar paslaugą savo asmeniniams ar namų ūkio poreikiams.
Juridinis asmuo - NĖRA vartotojas ir juridiniai asmenys netaikomi vartotojų apsaugai įstatymas ir Ministrų kabineto nuostatai bei kiti prie jų pridedami vartotojų teises reglamentuojantys norminiai aktai. Teisiškai asmuo turi sudaryti atskirą sutartį arba vadovautis procedūromis ir garantijomis, nurodytomis gaminio garantijos kortelėje. (Informuojame, kad Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje apibrėžta vartotojo sąvoka: „Vartotojas – fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (vartojimo tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis“.)
Vadovaujantis Vartotojų apsaugos įstatymo nuostatomis - bet koks ginčas, kilęs tarp vartotojo ir pardavėjo, derasi su ginčo šalimis bandydamas susitarti.
Jei ginčas tarp vartotojo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo negali būti išspręstas derybomis, vartotojas pateikia pardavėjui ar paslaugų teikėjui rašytinį pareiškimą, kuriame nurodoma:
- jo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas ir kontaktinė informacija;
- pateikimo data;
- ginčo esmė, jo reikalavimas ir jo pagrindimas.
Vartotojų teisės, jei produktas, neatitinkantis sutarties sąlygų, parduodamas arba pradedamas naudoti:
- Vartotojas, kuriam buvo parduotas ar pradėtas naudoti sutarties sąlygų neatitinkantis produktas, turi teisę visų pirma reikalauti, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas nemokamai pašalintų prekių neatitikimą sutarties sąlygoms arba nemokamai pakeisti prekes į tokias, kurios užtikrintų sutarties sąlygų laikymąsi, nebent kai tai neįmanoma arba neproporcinga.
- Gaminys keičiamas arba jo neatitikimas sutarties nuostatoms pašalinamas nemokamai (įskaitant pristatymo, darbo, medžiagų ir kitų išlaidų) ir per protingą laiką be nepatogumų vartotojui ir atsižvelgiant į produkto pobūdį bei jo paskirtį.Vartotojas gali pateikti prašymą dėl gaminio trūkumų pašalinimo ar prekės keitimo UAB „MK Trade LT “per 2 (dvejus) metus nuo prekės pirkimo ar pristatymo dienos. Šie 2 (dveji) metai neapima laiko etapo, kurį produktas praleido remontuojamas (su pastaba, kad produktas buvo suremontuotas ir buvo defekto priežastis, gamybos defektas / gamintojo kaltė). Jei gaminiui suteikiama garantija, vartotojas garantuoja visą garantijos laikotarpį, turi teisę reikalauti įvykdyti įsipareigojimus, numatytus garantijos sąlygose. Prekių pirkimo -pardavimo sutartis yra kasos čekis ir (arba) sąskaitą faktūrą.
Kokiais atvejais vartotojas gali pateikti prašymą:
- gaminys neturi savybių ir eksploatacinių savybių, paprastai susijusių su tos pačios rūšies prekėmis ir kurias vartotojas gali pagrįstai laukti, atsižvelgiant į prekių pobūdį;
- produktas neveikia techniniuose reguliavimo dokumentuose ar techniniame pase numatytais tikslais, tačiau jei tokių nėra, tikslai, kuriais paprastai naudojamos to paties pavadinimo ir aprašymo prekės;
- produktas nepritaikytas tiems tikslams, dėl kurių vartotojas pasirinko prekę ir dėl kurių jis tiesiogiai ar netiesiogiai nurodė pardavėjui sudarant sutartį, išskyrus atvejus, kai pardavėjas negalėjo suprasti tokių ypatumų pardavimo metu tikslus ir nebuvo jokios pagrįstos priežasties vartotojui pasikliauti pardavėjo kompetencija ir sprendimais;
- prekės neatitinka charakteristikų arba jų surinkimas neatitinka sutarties surinkimo arba teikdamas pasiūlymą, pardavėjas pateikė prekių pavyzdžius ar modelius;
- produktas nėra (tinkamai) suvyniotas / supakuotas;
- apie gaminį buvo pateikta klaidinanti, melaginga, neišsami arba neaiški (neįskaitoma) informacija arba ji nebuvo pateikta apskritai;
- prekė yra suklastota;
- prekė turi gamybos defektą.
Atvejai, kai vartotojui gali būti atsisakyta tenkinti pretenzija:
- Gaminys turi mechaninių pažeidimų, kuriuos sukėlė vartotojo veiksmai, įskaitant stichines nelaimes: žaibas, gaisras, potvynis ir panašiai. Dėl veiksnių poveikio, taip pat dėl pašalinių daiktų, skysčių, vabzdžių ir kt.
- Gaminys sugadinamas dėl to, kad gaminys nebuvo sumontuotas, laikomas, gabenamas ar naudojamas bei buvo laikomasi naudojimo instrukcijos sąlygų;
- Naudojant gaminį buvo naudojami nestandartiniai maitinimo šaltiniai, priedai ir atsarginės dalys, taip pat žaliavos (kasetės, toneriai ir kt.), kurių gamintojas nėra sertifikavęs naudoti su nurodytu produktu ir jei dėl to įvyko žala,
- Žala padaryta dėl piratinės ar netinkamos programinės įrangos naudojimo kompiuteriuose ar mobiliuosiuose telefonuose;
- Ir panašūs atvejai.